mkhungary
mkhungary
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
Mage Knight
Szerinted a felsoroltak közül ki a legjobb figura????

Khan Rava
Chroma
Varatrix
Lady Rovan
Caldera
Vampiric Draconum
Kem Ravenbane
Grimlin
Csontik
Vah'kama
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hányan is vagyunk????
Indulás: 2006-05-16
 
MK Dark Riders szabályok

Mage Knight Dark Riders szabályok

Minden eddigi szabály vonatkozik a lovas egységekre, lovasokra és hátasokra is, a kivételeket külön kihangsúlyozzuk.

HÁTASOK:
Az új Mage Knight harcosokat, melyeknek nagy méretű, elnyújtott talpazata van, hátasoknak nevezzük. Minden hátas elülső részén egy olyan bemélyedés található, melyben elfér az azt meglovagló harcos a lovas talpazata. Ezen kívül mindegyiken megtalálható egy nyereg rész, ahová a lovast lehet beilleszteni. Mindegyik hátas talpazatán fel lett tüntetve a hátas típusa is:

Lófej: csataló
Karmos mancs lefelé görbülő karmokkal: felhő-griff
Madárfej: sivatagi madár
Agancs: szarvas
Szárnyas ló: pegazus
Szem: szalamandra
Sárkány: sárkány
Kimeresztett karmú mancs: techno-macska

LOVASOK:

Csak azok a harcosok válhatnak lovassá, akiknek a talpazatán a fenti típusok közül valamelyik fel lett tüntetve. Ezek egyben azt is jelképezik, hogy a harcos milyen típusú hátast képes megülni. Az a harcos, amely egy hátason ül, lovassá válik. Egyes lovasok támadási szimbóluma előtt egy szám található egy sötét négyzetben. Ez azt a támadási bonuszt jelképezi, amelyet a harcos akkor használhat, amikor egy hátason lovagol. Ez minden fajta támadására vonatkozik ilyenkor, attól függetlenül, hogy egyébként milyen a támadásának a típusa. (tehát például az íj támadás-típusú harcos közelharcban is megkapja a ''lovastámadás-bonuszt'')

LOVAS EGYSÉGEK:
A hátast és lovasát együtt lovas egységnek nevezzük. Kövesd az alábbi lépéseket, hogy lovas egységet alakíthass:
1. Vedd le a megfelelő harcost a speciális talpazatról és erősítsd az arra típusban alkalmas hátas nyergébe,
2. a harcos szabadon maradt harci tárcsás talpazatát helyezd a hátas talpazatának elülső részében lévő speciális helyre. Amíg a lovas a hátason ül, tartsd itt a lovas harci tárcsáját. A játék elején minden hátast lovas egységként kell játékba hozni, tehát önállóan (lovas nélkül) szabálytalan. A sereg pontszámába a lovas és a hátas pontértéke is beleszámít!

A LOVAS EGYSÉGEK:

- nem kapnak szabad forgást,
- nem foghatnak el más egységeket,
- nem lehet őket elfogni,
- nem használhatnak lerohanást (surge),
- nem hat rájuk a ''Biztos Repülő'' (strong flyer) és a ''Mágikus lebegtetés'' (magic levitation) képesség,
- nem használhatnak alfrakció képességeket,

Hátas és lovasa kapcsolatban vannak egymással. Minden olyan lény, amely kapcsolatban van egy lovas egységgel, kapcsolatban van a hátassal és lovasával egyaránt. Amikor egy lovas egység egy terep-tárgyon foglal helyet, hátas és lovasa egyaránt ugyanott vannak. A lovas minden különleges képessége, amely az első ívére hivatkozik (pl. méreg, vagy elsöprés), a hátas első ívét veszi figyelembe, amikor lovas egységet alkotnak.

CSELEKVÉS LOVAS EGYSÉGGEL:
Egy körben csak egy cselekvést lehet végrehajtani egy lovas egységgel, viszont ha egy lovas egység egy második cselekvés-jelzőt kap (két egymást követő körben cselekedtél vele), akkor sem terhelődik túl, tehát a második cselekvés-jelző elhelyezése után nem sebződik. Ezután viszont ugyanúgy el kell telnie egy körnek, amikor nem cselekedhetsz vele semmit, hogy a két jelző lekerüljön róla. Amikor mozgatsz egy lovas egységet, csak a hátas mozgáspontját, mozgási speciális tulajdonságát és képességeit használhatod! Amikor egy lovas egység közelharci, távtámadást, vagy speciális cselekvést hajt végre, választhatsz, hogy a lovas, vagy a hátas harci értékeit használod. Ilyenkor a választott lény speciális képességeit lehet csak az adott cselekedet során használni (pl. fegyvermester). Ha a lovas tárggyal rendelkezik, akkor ez a támadás során csak akkor befolyásolja az eredményt, ha a lovas harci értékét választottad a dobás előtt. Az a lovas, akinél tárgy van, eldobhatja azt, amikor lovas egységet alkot. Ilyenkor a tárgyat a hátassal kapcsolatban kell a játéktérre helyezni. Az a lovas egység, amelyik közelharci, vagy távtámadásra lett kijelölve, a hátas középpontját és első ívét kell, hogy használja a támadás során.

LOVAS EGYSÉGEK ELLENI TÁMADÁS ÉS SEBZÉSÜK:

Amikor egy lovas egységet célzol meg harcosoddal, eldöntheted, melyik egység harci tárcsáját veszed figyelembe: a hátasét, vagy lovasáét. Távtámadásnál a hátas középpontja a mérvadó. Amennyiben a lovas egységet tüzérségi támadás, vagy más hasonló területre ható sebzés éri, mind a két egység (ló és lovas egyaránt) sebződik. Hátulról érkezőnek számít a lovas elleni - a hátas hátsó ívén elkövetett- lövés, vagy közelharci támadás is. Ilyenkor a támadó a szokásos bonuszt élvezi. Ha a lovas egységet bármilyen ''túlterhelés-típusú'' (nem csökkenthető, pl. szívóssággal) sebzés éri, mindketten sebződnek (pl. sokkhullám).

LOVAS EGYSÉGEK ALAKZATA:

Lovas egységek csak másik lovas egységekkel alkothatnak alakzatot. Ilyenkor a lovasok frakciójának kell egyeznie, a hátasokét figyelmen kívül lehet hagyni.

LOVAS EGYSÉGEK ELPUSZTÍTÁSA:

Ha egy hátas előbb pusztul el, mint lovasa, akkor a lovast vedd le róla, tedd vissza saját talpára, majd helyezd el a lovast úgy a csatamezőn, hogy a hátassal kapcsolatban legyen, majd távolítsd el a hátast a csatamezőről. Ha a lovast sehogyan nem lehet ilyenkor szabályosan a csatatéren elhelyezni, akkor ő is elpusztul. Amikor csak a ló vagy lovasa pusztul el, a másik egységről szedj le minden cselekvés-jelzőt.
Ha egy hátas lovas nélkül marad, akkor az intelligencia szintje határozza meg, hogy az azt irányító játékos mit tehet vele. Ezt a hátas típusának szimbóluma körüli idom határozza meg.

A hátas típusa egy körben van: a hátas gyámoltalan.
Ha ez a hátas bármely játékos körének végén lovas nélkül van játékban, akkor őt a kör legvégén gazdájának el kell távolítania a csatatérről. (a semmibe kerül, nem lehet szellemidézni, feltámasztani stb.)

A hátas típusa egy ötszögben van: a hátas önálló.
Ha lovas nélkül marad, ugyanúgy lehet vele tovább játszani.

A hátas típusa egy négyzetben van: rosszindulatú.
Ha ez a hátas bármely játékos előkészítő fázisában lovas nélkül van, akkor azt mindig az a játékos irányíthatja, akinek a köre éppen tart. Ilyenkor ennek a játékosnak a szempontjából baráti, a másik játékos szempontjából ellenséges lénynek számít.

LOVASOK, AKIK LESZÁLLTAK A NYEREGBŐL:

A lovasok a játék folyamán leszállhatnak hátasukról. Ilyenkor a tárcsájukon található értékek és az általános szabályok vonatkoznak rájuk. Ha egy lovasod le akar szállni a lováról, adj neki egy speciális cselekvést. Ilyenkor nem kap sem, a ló sem lovasa jelzőt, sőt távolítsd el róluk a meglévőket. Helyezd a lovast a lóval kapcsolatban a csatamezőre (a saját tárcsáját vedd ki a hátas elejéről és állítsd rá őt vissza). Mind a hátas, mind lovasa cselekedhet ugyanebben a körben szabadon. Ha nincs megfelelő, szabályos hely ahhoz, hogy a lovast a lóval kapcsolatban lehessen elhelyezni, miután arról leszállt, akkor nem szállhat ki a nyeregből. A nyeregből kiszállt lovas akár másik lóra is visszaülhet a játék során. Ilyenkor a hátasnak baráti egységnek kell lennie, a lovasnak kapcsolatban kell lennie a lóval és a lovas talpán lévő szimbólumok egyikének egyeznie kell a hátas szimbólumával. Ha ezek a feltételek mind teljesültek, adj a lovasnak egy speciális cselekedetet és ültesd az új hátasára (a tárcsáját a hátas elején lévő helyre tedd ugyanúgy) és tegyél a lovas egységre egy jelzőt. Ez a lovas egység még cselekedhet ebben a körben.

SPECIÁLIS LOVASSÁGI KÉPESSÉGEK:

Minden lovas egység rendelkezik az alábbi speciális képességekkel:
- mesteri lovaglás: amikor távtámadás célozza a lovas egységet és a támadó a lovast kívánja sebezni, akkor a támadást -2-es büntetéssel kell dobni.
- Felnyársalás: a lovas nem használhatja a fegyvermester speciális képességet. Ha egy közelharci támadásnál a lovas értékeit használva megsebzel egy egyedüli célpontot, akkor a lovas a sebzés értékéhez kettőt adhat.
- Lovas lövészet: adj a lovas egységnek egy távtámadást akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban. Ezek után az egység a teljes mozgásának megtétele után még elvégezhet egy távtámadást. A mozgáskor a hátas, a lövéskor a lovas értékeit kell használni.
- Lovasroham: adj a lovas egységnek egy közelharci támadást akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban. Ezek után az egység a teljes mozgásának megtétele után még elvégezhet egy közelharci támadást. A mozgáskor a hátas, a közelharcban a lovas vagy a hátas értékeit is használhatod.
- Nyeregből kiütés: adj a lovas egységnek egy mozgás cselekvést akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban; mozgási speciális képességeket nem használhatsz. A mozgást egy ellenséges lovas egységgel kapcsolatban kell befejezni. Dobj egy hatoldalú kockával, és az eredményt add a saját lovasod lovassági támadó bonuszához. Ha az így kapott eredmény 6, vagy több, kiütötted az ellenséges lovast a nyeregből. Ha nincs szabályos hely arra, hogy az ellenséges lovast a csatamezőn a lóval kapcsolatban helyezze el gazdája, akkor a lovas elpusztul.
- Letaposás: egy nem lebegő szinten lévő lovas egységednek adj egy mozgási cselekvést; ilyenkor a dupla-mozgás képességet ez nem használhatja. A hátas első ívéből húzz egy egyenes vonalat. Ez a vonal áthaladhat más lények talpazatán. Végezd el a mozgást. Minden nem lebegő szinten tartózkodó lény, melynek a talpazatán keresztül húzódott a mozgás vonala egy kikknyit sebződik.

SÖTÉT LOVASOK ALFRAKCIÓ:

Az olyan lovas egységek melyeknek a frakció-jele egy körben egy kasza, a Sötét Lovasok alfrakcióhoz tartoznak,(és az Apokalipszis frakcióhoz is). Ezekre a többi lovas egységre vonatkozó szabályok vonatkoznak, az alábbi kiegészítéssel:
- ezek a lovasok és hátasaik kizárólag a sorszámuk alapján párosíthatók: pl a 121a jelű lovast csak a 121b jelű hátasra lehet ültetni.
- Az alfrakció lovasait nem lehet kiütni a nyeregből, és nem szállhatnak le lovukról.
- Az alfrakció hátasa nem pusztul el ha a lovasa él. Ha a hátast halálos sebzés éri és lovasa él, gyógyítsd maximumba a hátast.
- Ha egy, az alfrakcióhoz tartozó lovas elpusztul, csak a harci tárcsáját vedd ki a hátas elejéből, a lovast hagyd a nyeregben.
- Az alfrakció lovasai a lovas egység részeként is használhatják alfrakció-képességeiket.

ALFRAKCIÓ KÉPESSÉGEK:

Apokalipszis frakció, Sötét lovasok alfrakció (jele egy körben egy kasza):
- Sötét egység: (választható).
Előkészítő fázisod elején sebezz a lovas egység lovasán egyet. (ez pushing damage-nak felel meg, szívóssággal és egyébbel nem csökkenthető). Gyógyíts egyet a lovas egység hátasán. Ezt a képességet egy körben csak egyszer használhatod

Elemi szabad területek frakció, Wylden védelmezői alfrakció (jele háromágú levél):
- A természet kegyeltje:
Ennek a harcosnak a tűzvonalát nem befolyásolja nehéz, vagy rejtő terep. Ha ez a harcos nehéz terepen van +1-et kap a védekezés bonuszához.

 
Szabályok, fordítások
 
Sereglisták
 
A hónap figurája
 
Naptár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Lezajlott versenyek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?