Mage Knight Dark Riders szabályok
Minden eddigi szabály vonatkozik a lovas egységekre, lovasokra és hátasokra is, a kivételeket külön kihangsúlyozzuk.
HÁTASOK: Az új Mage Knight harcosokat, melyeknek nagy méretű, elnyújtott talpazata van, hátasoknak nevezzük. Minden hátas elülső részén egy olyan bemélyedés található, melyben elfér az azt meglovagló harcos a lovas talpazata. Ezen kívül mindegyiken megtalálható egy nyereg rész, ahová a lovast lehet beilleszteni. Mindegyik hátas talpazatán fel lett tüntetve a hátas típusa is:
Lófej: csataló Karmos mancs lefelé görbülő karmokkal: felhő-griff Madárfej: sivatagi madár Agancs: szarvas Szárnyas ló: pegazus Szem: szalamandra Sárkány: sárkány Kimeresztett karmú mancs: techno-macska
LOVASOK:
Csak azok a harcosok válhatnak lovassá, akiknek a talpazatán a fenti típusok közül valamelyik fel lett tüntetve. Ezek egyben azt is jelképezik, hogy a harcos milyen típusú hátast képes megülni. Az a harcos, amely egy hátason ül, lovassá válik. Egyes lovasok támadási szimbóluma előtt egy szám található egy sötét négyzetben. Ez azt a támadási bonuszt jelképezi, amelyet a harcos akkor használhat, amikor egy hátason lovagol. Ez minden fajta támadására vonatkozik ilyenkor, attól függetlenül, hogy egyébként milyen a támadásának a típusa. (tehát például az íj támadás-típusú harcos közelharcban is megkapja a ''lovastámadás-bonuszt'')
LOVAS EGYSÉGEK: A hátast és lovasát együtt lovas egységnek nevezzük. Kövesd az alábbi lépéseket, hogy lovas egységet alakíthass: 1. Vedd le a megfelelő harcost a speciális talpazatról és erősítsd az arra típusban alkalmas hátas nyergébe, 2. a harcos szabadon maradt harci tárcsás talpazatát helyezd a hátas talpazatának elülső részében lévő speciális helyre. Amíg a lovas a hátason ül, tartsd itt a lovas harci tárcsáját. A játék elején minden hátast lovas egységként kell játékba hozni, tehát önállóan (lovas nélkül) szabálytalan. A sereg pontszámába a lovas és a hátas pontértéke is beleszámít!
A LOVAS EGYSÉGEK:
- nem kapnak szabad forgást, - nem foghatnak el más egységeket, - nem lehet őket elfogni, - nem használhatnak lerohanást (surge), - nem hat rájuk a ''Biztos Repülő'' (strong flyer) és a ''Mágikus lebegtetés'' (magic levitation) képesség, - nem használhatnak alfrakció képességeket,
Hátas és lovasa kapcsolatban vannak egymással. Minden olyan lény, amely kapcsolatban van egy lovas egységgel, kapcsolatban van a hátassal és lovasával egyaránt. Amikor egy lovas egység egy terep-tárgyon foglal helyet, hátas és lovasa egyaránt ugyanott vannak. A lovas minden különleges képessége, amely az első ívére hivatkozik (pl. méreg, vagy elsöprés), a hátas első ívét veszi figyelembe, amikor lovas egységet alkotnak.
CSELEKVÉS LOVAS EGYSÉGGEL: Egy körben csak egy cselekvést lehet végrehajtani egy lovas egységgel, viszont ha egy lovas egység egy második cselekvés-jelzőt kap (két egymást követő körben cselekedtél vele), akkor sem terhelődik túl, tehát a második cselekvés-jelző elhelyezése után nem sebződik. Ezután viszont ugyanúgy el kell telnie egy körnek, amikor nem cselekedhetsz vele semmit, hogy a két jelző lekerüljön róla. Amikor mozgatsz egy lovas egységet, csak a hátas mozgáspontját, mozgási speciális tulajdonságát és képességeit használhatod! Amikor egy lovas egység közelharci, távtámadást, vagy speciális cselekvést hajt végre, választhatsz, hogy a lovas, vagy a hátas harci értékeit használod. Ilyenkor a választott lény speciális képességeit lehet csak az adott cselekedet során használni (pl. fegyvermester). Ha a lovas tárggyal rendelkezik, akkor ez a támadás során csak akkor befolyásolja az eredményt, ha a lovas harci értékét választottad a dobás előtt. Az a lovas, akinél tárgy van, eldobhatja azt, amikor lovas egységet alkot. Ilyenkor a tárgyat a hátassal kapcsolatban kell a játéktérre helyezni. Az a lovas egység, amelyik közelharci, vagy távtámadásra lett kijelölve, a hátas középpontját és első ívét kell, hogy használja a támadás során.
LOVAS EGYSÉGEK ELLENI TÁMADÁS ÉS SEBZÉSÜK:
Amikor egy lovas egységet célzol meg harcosoddal, eldöntheted, melyik egység harci tárcsáját veszed figyelembe: a hátasét, vagy lovasáét. Távtámadásnál a hátas középpontja a mérvadó. Amennyiben a lovas egységet tüzérségi támadás, vagy más hasonló területre ható sebzés éri, mind a két egység (ló és lovas egyaránt) sebződik. Hátulról érkezőnek számít a lovas elleni - a hátas hátsó ívén elkövetett- lövés, vagy közelharci támadás is. Ilyenkor a támadó a szokásos bonuszt élvezi. Ha a lovas egységet bármilyen ''túlterhelés-típusú'' (nem csökkenthető, pl. szívóssággal) sebzés éri, mindketten sebződnek (pl. sokkhullám).
LOVAS EGYSÉGEK ALAKZATA:
Lovas egységek csak másik lovas egységekkel alkothatnak alakzatot. Ilyenkor a lovasok frakciójának kell egyeznie, a hátasokét figyelmen kívül lehet hagyni.
LOVAS EGYSÉGEK ELPUSZTÍTÁSA:
Ha egy hátas előbb pusztul el, mint lovasa, akkor a lovast vedd le róla, tedd vissza saját talpára, majd helyezd el a lovast úgy a csatamezőn, hogy a hátassal kapcsolatban legyen, majd távolítsd el a hátast a csatamezőről. Ha a lovast sehogyan nem lehet ilyenkor szabályosan a csatatéren elhelyezni, akkor ő is elpusztul. Amikor csak a ló vagy lovasa pusztul el, a másik egységről szedj le minden cselekvés-jelzőt. Ha egy hátas lovas nélkül marad, akkor az intelligencia szintje határozza meg, hogy az azt irányító játékos mit tehet vele. Ezt a hátas típusának szimbóluma körüli idom határozza meg.
A hátas típusa egy körben van: a hátas gyámoltalan. Ha ez a hátas bármely játékos körének végén lovas nélkül van játékban, akkor őt a kör legvégén gazdájának el kell távolítania a csatatérről. (a semmibe kerül, nem lehet szellemidézni, feltámasztani stb.)
A hátas típusa egy ötszögben van: a hátas önálló. Ha lovas nélkül marad, ugyanúgy lehet vele tovább játszani.
A hátas típusa egy négyzetben van: rosszindulatú. Ha ez a hátas bármely játékos előkészítő fázisában lovas nélkül van, akkor azt mindig az a játékos irányíthatja, akinek a köre éppen tart. Ilyenkor ennek a játékosnak a szempontjából baráti, a másik játékos szempontjából ellenséges lénynek számít.
LOVASOK, AKIK LESZÁLLTAK A NYEREGBŐL:
A lovasok a játék folyamán leszállhatnak hátasukról. Ilyenkor a tárcsájukon található értékek és az általános szabályok vonatkoznak rájuk. Ha egy lovasod le akar szállni a lováról, adj neki egy speciális cselekvést. Ilyenkor nem kap sem, a ló sem lovasa jelzőt, sőt távolítsd el róluk a meglévőket. Helyezd a lovast a lóval kapcsolatban a csatamezőre (a saját tárcsáját vedd ki a hátas elejéről és állítsd rá őt vissza). Mind a hátas, mind lovasa cselekedhet ugyanebben a körben szabadon. Ha nincs megfelelő, szabályos hely ahhoz, hogy a lovast a lóval kapcsolatban lehessen elhelyezni, miután arról leszállt, akkor nem szállhat ki a nyeregből. A nyeregből kiszállt lovas akár másik lóra is visszaülhet a játék során. Ilyenkor a hátasnak baráti egységnek kell lennie, a lovasnak kapcsolatban kell lennie a lóval és a lovas talpán lévő szimbólumok egyikének egyeznie kell a hátas szimbólumával. Ha ezek a feltételek mind teljesültek, adj a lovasnak egy speciális cselekedetet és ültesd az új hátasára (a tárcsáját a hátas elején lévő helyre tedd ugyanúgy) és tegyél a lovas egységre egy jelzőt. Ez a lovas egység még cselekedhet ebben a körben.
SPECIÁLIS LOVASSÁGI KÉPESSÉGEK:
Minden lovas egység rendelkezik az alábbi speciális képességekkel: - mesteri lovaglás: amikor távtámadás célozza a lovas egységet és a támadó a lovast kívánja sebezni, akkor a támadást -2-es büntetéssel kell dobni. - Felnyársalás: a lovas nem használhatja a fegyvermester speciális képességet. Ha egy közelharci támadásnál a lovas értékeit használva megsebzel egy egyedüli célpontot, akkor a lovas a sebzés értékéhez kettőt adhat. - Lovas lövészet: adj a lovas egységnek egy távtámadást akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban. Ezek után az egység a teljes mozgásának megtétele után még elvégezhet egy távtámadást. A mozgáskor a hátas, a lövéskor a lovas értékeit kell használni. - Lovasroham: adj a lovas egységnek egy közelharci támadást akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban. Ezek után az egység a teljes mozgásának megtétele után még elvégezhet egy közelharci támadást. A mozgáskor a hátas, a közelharcban a lovas vagy a hátas értékeit is használhatod. - Nyeregből kiütés: adj a lovas egységnek egy mozgás cselekvést akkor, ha nincs ellenséges egységgel kapcsolatban; mozgási speciális képességeket nem használhatsz. A mozgást egy ellenséges lovas egységgel kapcsolatban kell befejezni. Dobj egy hatoldalú kockával, és az eredményt add a saját lovasod lovassági támadó bonuszához. Ha az így kapott eredmény 6, vagy több, kiütötted az ellenséges lovast a nyeregből. Ha nincs szabályos hely arra, hogy az ellenséges lovast a csatamezőn a lóval kapcsolatban helyezze el gazdája, akkor a lovas elpusztul. - Letaposás: egy nem lebegő szinten lévő lovas egységednek adj egy mozgási cselekvést; ilyenkor a dupla-mozgás képességet ez nem használhatja. A hátas első ívéből húzz egy egyenes vonalat. Ez a vonal áthaladhat más lények talpazatán. Végezd el a mozgást. Minden nem lebegő szinten tartózkodó lény, melynek a talpazatán keresztül húzódott a mozgás vonala egy kikknyit sebződik.
SÖTÉT LOVASOK ALFRAKCIÓ:
Az olyan lovas egységek melyeknek a frakció-jele egy körben egy kasza, a Sötét Lovasok alfrakcióhoz tartoznak,(és az Apokalipszis frakcióhoz is). Ezekre a többi lovas egységre vonatkozó szabályok vonatkoznak, az alábbi kiegészítéssel: - ezek a lovasok és hátasaik kizárólag a sorszámuk alapján párosíthatók: pl a 121a jelű lovast csak a 121b jelű hátasra lehet ültetni. - Az alfrakció lovasait nem lehet kiütni a nyeregből, és nem szállhatnak le lovukról. - Az alfrakció hátasa nem pusztul el ha a lovasa él. Ha a hátast halálos sebzés éri és lovasa él, gyógyítsd maximumba a hátast. - Ha egy, az alfrakcióhoz tartozó lovas elpusztul, csak a harci tárcsáját vedd ki a hátas elejéből, a lovast hagyd a nyeregben. - Az alfrakció lovasai a lovas egység részeként is használhatják alfrakció-képességeiket.
ALFRAKCIÓ KÉPESSÉGEK:
Apokalipszis frakció, Sötét lovasok alfrakció (jele egy körben egy kasza): - Sötét egység: (választható). Előkészítő fázisod elején sebezz a lovas egység lovasán egyet. (ez pushing damage-nak felel meg, szívóssággal és egyébbel nem csökkenthető). Gyógyíts egyet a lovas egység hátasán. Ezt a képességet egy körben csak egyszer használhatod
Elemi szabad területek frakció, Wylden védelmezői alfrakció (jele háromágú levél): - A természet kegyeltje: Ennek a harcosnak a tűzvonalát nem befolyásolja nehéz, vagy rejtő terep. Ha ez a harcos nehéz terepen van +1-et kap a védekezés bonuszához. |