mkhungary
mkhungary
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Szavazás
Mage Knight
Szerinted a felsoroltak közül ki a legjobb figura????

Khan Rava
Chroma
Varatrix
Lady Rovan
Caldera
Vampiric Draconum
Kem Ravenbane
Grimlin
Csontik
Vah'kama
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hányan is vagyunk????
Indulás: 2006-05-16
 
Vár szabályok

Vár szabályok

A vár-részek különleges Mage Knight figurák, mert mind harcosként, mind tereptárgyként használhatók. A harcosok rájuk mehetnek, harcolhatnak rajtuk és róluk, lerombolódhatnak a játék folyamán, és néhány vár-rész képes egyedül is harcolni.
A vár-rész megsemmisül, ha a tárcsáján 3 törött torony szimbólum látható.
A sebzés értéke az adott rész távsebzését jelenti.
Minden Mage Knight szabály érvényes rájuk az alábbiakkal kiegészítve:

Pontérték
A vár-részek két különböző erősségi fokozaton teheted játékba. A játék kezdete előtt válassz erősséget és pontértéket minden résznek, és tekerd a tárcsáját a megfelelő helyzetbe!

Fő szabályok:
Mivel a méretük és tulajdonságaik egyedülállóak, a várakra az alábbi módosítók érvényesek:
-nem foghatók el és nem ejthetnek foglyot; -nem hat rá más lény gyógyítása, bénítása, hadvezetése, életszívása, mágikus befolyása, mágikus fagyasztása, mágikus gyógyítása, mágikus lebegtetése, vámpirizálása vagy mérgezése;
-nem hozhatók újra játékba;
-nem hat rájuk a kritikus sebzés, és a kritikus hiba;
-nem lehetnek alakzat tagjai;
-360°-os első ívük van, és nincs hátsó ívük;
-nem kapnak szabad forgást;
-soha sincsenek kapcsolatban egy figurával sem, legyen az baráti, vagy ellenséges;
-nem taposhatóak el;
-nem gyógyíthatók;
-nem hatnak rájuk olyan Domainek, tárgyak vagy varázslatok, amelyek baráti, vagy ellenséges státuszt feltételeznek;
-nem rakhatóak rájuk Enchantmentek.

Magassági szintek
Tekintet nélkül a vár-részek kinézetére, a vár-részek ugyan olyan magasságúnak tekintendők. A vár-részek tetején lévő figurák olyanok, mintha kiugró magaslaton állnának, így egy magasságban vannak a többi, vár-részen vagy bármilyen magas terepen tartózkodó figurákkal.

Részek
A vár-rész alatt egy olyan vár darabot értünk, amelyik rendelkezik saját harci tárcsával. Akkor is, ha több rész van összekapcsolva, különállónak kell tekinteni őket, ha van saját tárcsája. A harci értékeknél láthatóak az adott szekció képességei.
Minden vár-rész kiugró magaslat, és minden rajta levő figurát ekként kell kezelni.

Előkészületek
Mielőtt a játék elkezdődik, minden játékosnak el kell fogadnia a várak használatát, majd ki kell választani az azt használó játékost.
Mint a Mage Knight harcosoknak, a vár-részeknek is van pontértékük. Egy játékosnak helyet kell szorítani a seregében a várnak, így kevesebb figurát tud játékba állítani.
A vár-részeket minden tereptárgy és figura előtt kell a csatatérre helyezni. A vár használójának kezdő területétől maximum 18 inchre, az ellenfél kezdő területétől legalább 30 inchre kell a várnak lennie. A vár-részek nem helyezhetők el egymástól 3 inchnél távolabb és a csatatér széléhez 3 inchnél közelebb. A vár bekerít egy részt a csatatérből. A bekerített területre semmilyen tereptárgyat nem lehet rakni.
Tehát:
-A használó kezdő pozíciójától maximum 18 inchre legyen.
-Az ellenfelek kezdő pozíciójától minimum 30 inchre legyen.
-Az ellenfél felépíthet bármit a saját oldalán, ha a figurái kezdő pozíciójukban legalább 30 inchre vannak a vártól. A várnak tartalmaznia kell legalább egy bejáratot, ahol a ki-be mozgás lebonyolítható. A vár használójának kezdő pozíciója kapcsolatban van a várral. Egyik várhasználó sem tehet fel figurát az ellenfél kezdő területének 18 inches körzetében. A vár használójának harcosai kezdhetik a játékot a várban.

Deszkázat és létrák
Ha deszkázatot és létrákat használtok, azokat a várak után, de még a harcosok és a terepek előtt kell elhelyezni. Deszkázat a "Castle Wall Pack" csomagolására van nyomtatva; vágd ki ezeket, mielőtt kidobod a csomagolást. A deszkázatot arra használhatod, hogy összekapcsold a vár-részeket a támasztógerendákkal, ha a párkány nem megfelelő. A létrák újabb belépési pontokat nyitnak a falakon.
A létrákat helyezd a vár-részek mellé, hogy belépési pontokat hozz létre. Minden játékosnak a játékban lévő 3 falanként lehet egy létrája, amit oda helyezhet, ahová akar. Ha nincs elég létra, használj egyszerűen egy tokent a belépési pont megjelöléséhez.
Egy létrát (vagy létra-tokent) egy mozgási alakzat szállíthat, minden módosító nélkül. Ahhoz, hogy a létrát a falnak támaszthasd, és belépési pontot hozz létre, adj egy cselekvést a mozgási alakzatnak. A létra levételéhez adj egy mozgás cselekvést egy mozgási alakzatnak akkor, ha annak a "túlvégén" nem áll ellenség.
Deszkázatot helyezz oda, ahol a várfalon az út megszakad (folytonossági hiányt hoz létre :-D). A deszkázatnak mindig érintenie kell a várfalat, és merőlegesnek kell lennie rá. A deszkázat mindig annak a falnak a része, amelyikhez csatolva van.
A vár ura elhelyezhet deszkázatot a szükséges helyekre, hogy a folyamatos utat létrehozza, de nem kötelező. Ha deszkázatot nem helyez el, akkor az út nem tekinthető folyamatosnak.

Belépési pontok
A figurák a belépési pontokon keresztül be és ki mozoghatnak, fel és le a bástyákon és falakon, vagy éppen a különböző vár-részek között. Ezeket ajtók, lépcsők és létrák szimbolizálják. A belépési pontok a vár-részeken fel vannak tüntetve, vagy a saját szabályzatukba bele van írva. Csak néhány vár-résznek vannak belépési pontjai. Ezeken a részeken a normál szabályok szerint végezhető el a ki- és bemozgás, valamint a kiugró magaslatokra feljutás. Lovak, lovas egységek, "mogyoró"-formájú tárcsával rendelkező harcosok (régi lovas egységek), több tárcsás egységek és titánok soha nem mehetnek a vár-részekre/be. A figurák szabadon mozoghatnak a falak és bástyák között. A vár-részek tetején lévő harcosok kapcsolatban lehetnek más vár-részen lévő harcosokkal is. A vár-részek kinézete ezt nem befolyásolja.

Közelharc
Az a harcos, amelyiknek az első íve kapcsolatban van egy olyan belépési ponttal, amelyiknek a másik "végén" egy ellenséges harcos van, az indíthat ellene közelharci támadást. Ez úgy néz ki, hogy a két harcos a létra vagy lépcső két oldalán áll. Ezt a két harcost kapcsolatban levőnek kell tekinteni közelharci cselekvésnél, ám bármi másnál NEM! (pl.: mérgezés) Összefogást lehet alkalmazni így is, amennyiben az összefogó harcosok mindegyike hozzáér a belépési ponthoz. Ha a célpont magasabb szinten van, mint az elsődleges támadó, akkor kap 1-et a védelméhez. Ha több mint egy ellenséges figura van kapcsolatban a belépési ponttal, akkor a célpont választhatja meg a támadót.

Bejáratok
Néhány vár-résznek vannak bejárataik, amelyeket ajtók, kapuk, vagy kapurácsok jelölnek. Az adott vár-rész speciális szabályzatában leírják ezeket. Minden bejárat zárt állapotban van a játék kezdetekor. A harcosok nem mozoghatnak, és semmi módon nem lőhetnek át a bezárt ajtókon. A zárt ajtót nem lehet összekapcsolni egy másik belépési ponttal. A vár használója a parancs fázisa előtt kinyithatja, illetve bezárhatja az ajtókat, ezzel megnyitva-bezárva az erre alkalmas részeket. Az ajtók állása ezek után megmarad a várúr következő parancs fázisáig. Ha egy vár-résznek több ajtaja van, akkor külön-külön is lehet csukni, illetve zárni azokat. Ha egy vár-rész demoralizált, akkor áttörtnek tekintendő. Fal akkor lesz áttört, ha az erődítmény értéke (az az érték, amit hozzáad a rajta tartózkodó figura védelméhez) sárgára vált. Az áttört részben minden ajtó mindig nyitva van. Ezek az ajtók a játék során már nem csukhatók be.

Cselekvések
A vár több cselekvést is kaphat egy körben, de minden vár-rész csak egyet! Ha egy vár rész cselekvést hajt végre, adj neki egy cselekvésjelzőt! Ha több vár-résszel cselekedtél, mindnek adj jelzőt! Távtámadó cselekvést adhatsz olyan minden olyan vár-résznek, amelynek van lőtávja, és támadóértéke nagyobb 0-nál. Vár-részeknek nem adható mozgási, közelharci vagy speciális cselekvés.
Ha a vár-rész egy második cselekvésjelzőt kap, túlterheltnek tekintendő, de nem sebződik. Nem cselekedhet, ha két jelző van rajta
Mage Knight: A sima Mage Knight játékban, ha vártornyod van a játékban, akkor kapsz 1 extra cselekvést. Conquest: A conquestben, ha van minimum egy nem-fal vár-részed, kapsz 1 extra cselekvést. Ha vártornyod van, kettőt kapsz. (Nem adódnak össze!) Ezeket az extra cselekedeteket mindkét esetben csak vár-résznek adhatod.

Támadások
A vár-részek csak távtámadást hajthatnak végre. A tűzvonalat az adott rész középpontjából kell mérni, és nem befolyásolják a figurák talapzatai. A középpont a kiugró magaslat tetején van. A lőtáv mérésénél vízszintesen mérjetek a vár-rész középpontjától a célpont középpontjáig! A vár-rész nem lőhet olyan egységre, amelyik 4 inchre, vagy annál közelebb áll hozzá (a vár-résznek a széle, a célpontnak a középpontja a mérvadó).

Messzelövés
Ha a távtámadás célpontja titán, vár vagy többtárcsás egység, akkor duplázd meg a vár-rész lőtávját. Ilyenkor a sebzéséből vonj le kettőt.

A vár támadása
A várat csak a következő harcosok támadhatják:
-Titánok;
-Több tárcsás egységek;

-Közelharcban:
-olyan harcosok, akiknek az alap sebzési értékük legalább 4;
-olyan harcosok, akiknek átütésük, letarolásuk vagy mennykőcsapásuk van;
-olyan harcosok, akiknek ütközésük van;

-Távtámadással:
-olyan harcosok, akiknek az alap távsebzési értékük legalább 4;
-olyan harcosok, akiknek mágikus robbantásuk, bombázásuk vagy átlövésük van;
-olyan harcosok, akiknek területre ható sebzésük van.
Azok a harcosok, amelyek nem felelnek meg a fenti követelményeknek, nem támadhatják a várat. Nem vehetnek részt a vár ellen irányuló távtámadó alakzatban, és "gang up"-ban.
Távtámadásnál húzz egyenes vonalat a vár-rész középpontjába. A figurák talapzata nem számít. A középpont a kiugró magaslaton van. A vár-rész magassági bónuszt kap, ha a támadó nincs magas terepen vagy lebegő szinten. A táv mérésénél vízszintesen mérjetek!
Közelharcot az a figura indíthat, amelyik hozzáér az első ívével a várhoz. Egy harcos sem támadhatja azt a vár-rész, amelyen áll.

Elpusztult vár-részek
Ha a vár-rész tárcsáján 3 törött torony tűnik fel, akkor kikerül a játékból. Helyezz egy "Rubble" nehéz terepet a vár-rész helyére (ez megtalálható a vár-részek csomagolásán is). Olyan formájút és méretüt, mint a lerombolt vár-rész volt. Helyezd oda a deszkázatot is, ha volt. Helyezd a vár-részen lévő figurákat a földön oda, ahol eddig voltak. Végül dobj mindegyiknek egy k6-tal, és sebezz rajtuk a dobás értékének megfelelően.

Vár-részeken lévő figurák támadása
Ha távtámadást hajtanak végre egy vár-részen álló figura ellen, az megkapja az adott rész plusz védelmét. Ez az érték a vár-részen fel van tüntetve. A megtámadott megkaphatja a magassági módosítót is.
A célpont nem kap az épülettől bónuszt, ha a támadó a vár belsejében van, vagy a támadó tűzvonala nem halad át egy vár-részen sem (mindketten rajta állnak).

Győzelmi pontok
A győzelmi pontok pont úgy működnek, mint más Mage Knight figuráknál. Ha egy vár-rész át van törve, de még nincs lerombolva, az a játékos, amelynek a figurája áttörte az építményt, megkapja az érte járó pontok felét - lefelé kerekítve.

Vár-rész külön szabályok
A vár-részeknek lehetnek extra, saját szabályaik is.

Vártorony (Keep)
Két ajtaja van. A két ajtó és a teljes fölső felszín összekapcsolt belépési pontok.

Körbástya (Round Tover)
Egy ajtaja van. Az ajtó és a teljes fölső felszín összekapcsolt belépési pontok.

Kapubástya (Gatehouse)
A kapubástyának 2 bejárata van. 1 duplaajtó és egy kapurács. A kapubástyának nincs belépési pontja. Egy kapubástyán lévő lény kapcsolatban van az összes többi itt lévő lénnyel is. Figura helyezhető a boltív alá is. A kapurácsot nem lehet bezárni, ha az egy figura talpazata akadályozná. A kapubástyán lévő figurák bármely - vele kapcsolatban lévő - falra átmehetnek.

Fal (Wall)
Az ajtóval rendelkező falaknak egy bejáratuk van. Az ajtó nélkülieknek nincs bejáratuk. Nincsenek belépési pontjaik, kivéve a létrákat. A Falaknak nincs támadási és sebzési értékük. Áttörtek, ha sárga kocka jelenik meg a védelemadásnál.

 
Szabályok, fordítások
 
Sereglisták
 
A hónap figurája
 
Naptár
2024. Szeptember
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Lezajlott versenyek
 

Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!